تولـــَــک
تولـــَــک

تولـــَــک

فرهنگ سرای طوبا فروشی نیست !

تجمع اعتراض آمیز هنرمندان در بندرعباس با خواندن بیانیه ای مشترک پایان یافت.

عصر دوشنبه هفتم دی ماه ، شماری از هنرمندان بندرعباسی در تجمعی اعتراض آمیز در فرهنگ سرای طوبا ضمن خواندن بیانیه ای با واگذاری مدیریت این مکان به بخش خصوصی مخالفت کردند

لازم به ذکر است که فرهنگ سرای طوبا  تنها فرهنگسرای بندرعباس، شهری با درآمد های گزاف اقتصادی است.

این فرهنگ سرا مدتی ست که به دلیل عدم توجه و رسیدگی لازم  با مشکلاتی چون قطعی برق به دلیل بدهی  و ...  دست و پنجه نرم می کند .

 عکس : مرتضا نیک

بیانه ی جمعی از هنرمندان بندرعباس در مخالفت با واگذاری فرهنگسرای طوبا به بخش خصوصی


خبر واگذاری فرهنگ سرای طوبا ی بندرعباس را شنیدیم . در تمام این سال ها علاوه بر دردی مشترک بنام هنر، چیزهایی ما را بهم پیوند داده اند . چیزهایی که حالا برخی شان مثل فرهنگ سرای آوینی و خانه ی فرهنگ خاطره اند و برخی دیگر چون کتابخانه ی شهدا حسرت . خبر واگذاری تنها پایگاه هنرمندان این شهر به بخش خصوصی هم یعنی قرار است که چیزی به حسرت هامان اضافه شود.
فرهنگ سرای پیر طوبا تنها فرهنگ سرای شهر اقتصادی بندرعباس است که چندان هم به فرهنگ سرا شبیه نیست، خانه ی پیری ست که هنرمندان این شهر به آن دلخوشند و این روز ها  در وضعیت نابسامانی قرار دارد  که مرمت و بازسازی اش اصطلاحن آفتابه خرج لحیم کردن است و خبر واگذاری این مکان به بخش خصوصی به واقع شانه خالی کردن از بار مسولیتی ست که اداره ی ارشاد نسبت به هنرمندان این شهر دارد. درست به فروختن ماشینی تصادفی می ماند برای خلاص شدن از شر خرج های احتمالی.
از این رو امضا کنندگان ذیل که نمایندگان جامعه ی هنری بندرعباس هستند با اذعان به اینکه خصوصی سازی می تواند باعث توسعه، پیشرفت و ایجاد فرصت در هر جامعه ای باشد در صورتی که زیر ساخت های آن جامعه در شرایط مطلوب برای این کار باشد، مخالفت خود را با واگذاری تنها پایگاه هنرمندان این شهر به بخش خصوصی را اعلام می دارند .

 احمد کارگران (گرافیست،نقاش و مجسمه ساز)،  معصومه ذاکری (نقاش) ،علیرضا محسنی (فیلمساز) ، برهان اکبری (شاعر)،  علی قاسمی (بازیگر)، هادی بانوج (نقاش و مجسمه ساز)، هادی علیشاپور (بازیگر)، بنفشه بهارلویی (بازیگر)، رضا کولغانی(بازیگر و موزیسین)، امین امیری (شاعر)، علیرضا صفرپور (فعال هنری)، پگاه نجفی خواه (نویسنده)، مرتضا نیک نهاد (فعال هنری)، بهروز عباسی (کارگردان و بازیگر تیاتر)، عبدالحسین رضوانی (عکاس)، بنیامین جوادی (شاعر)، سارا رضایی (فیلمساز)، حسن اکبر نژاد (عکاس)، عدنان انصاری (شاعر)، ایرج توکلی (شاعر)، محمد کرمی (عکاس)، سیما داوران (طراح لباس)،جواد قاسمی (شاعر)، رخشنده پاسلار (شاعر)، یونس دهقانی (گرافیست)، موسا عامری پور (طراح)، مانی مستوری (نویسنده)، خیام مویدی (گرافیست)، حمید جاودان (شاعر)، نشاط صانعی (فعال هنری)، بهنام ذاکری(عکاس)، ساناز ابراهیمی (عکاس)، جهانگیر سایانی (شاعر و نویسنده)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد